Bilder fra reklamer og sosiale medier legger stadig større press på folk om å se perfekte ut. Det har skapt et enormt kroppsfokus de siste årene. Bildene må tas i riktig vinkel, lys-setting og så videre. Som om ikke det er nok blir svært mange bilder også redigert og retusjert etter at de er tatt.

Asher er en glad og liten gutt med downs syndrom. Han har alltid vært glad i kamera, så da et reklamebyrå søkte barn til produksjon av en reklamekampanje tenkte moren at dette kunne være en fin opplevelse for ham.

Asher matchet både alder og beskrivelsen de søkte etter, så de tok flere bilder og sendte inn. Tiden gikk uten at de hørte noen verdens ting. Til slutt tok moren kontakt med firmaet. Hun fikk da en kort beskjed om at de ikke hadde søkt etter barn med spesielle behov.

Moren ble selvfølgelig knust etter at hun fikk høre svaret. Hun skrev om hendelsen i en Facebook-gruppe som hun var medlem av. Denne gruppen handlet om barn med downs syndrom.

Det tok ikke lang tid før innlegget gikk viralt og en liten stund etter ringte representanter fra “OshKosh B’Gosh”. De ønsket et møte med Asher og moren. OshKosh B’Gosh er eierne av firmaet som lyste ut oppdraget i første omgang.

Da representantene møtte Asher skiftet de raskt mening. Asher var både sosial og sjarmerende, og de bestemte seg for å ta han med i en julekampanje som stod for tur.

Moren ønsket å dele sin historie for å rette fokus mot barn og voksne med downs syndrom.

Vi synes dette budskapet er utrolig viktig og håper du kan dele historien videre.